Drachenwand

Bad Gastein 2014

DrachenwandBad Gastein 2014

Začátkem července 2014 se nám podařilo dát dohromady skupinku lidí podobného věku a založení a vyrazit na prodloužený víkend směr Rakousko, cíl užít si volno a potrénovat na ferratách.
Ubytko jsme sehnali za rozumnou cenu v apartmánech v BadHof Gasteinu .
Jednoduché ubytování v apartmánech pro cca 5osob – kuchyňka a pokojík v jednom v centru města. Nedaleko jsou lázně s termálními bazény , restaurace, prostě pohoda…

Gastein

Gastein – kletter park

První den jsme vyrazili potrénovat do kletter parku v Bad Hof Gasteinu ( někteří včetně mě jsme byli Benjamínci), počasí nám přálo, vyjeli jsme lanovkou z centra Bad Hof Gasteinu a po krátkém výstupu jsme dorazili k cvičným ferratkám  , obtížnost byla B až D, každý si tam našel svoje . Potrénovali jsme zacházení s ferratovým vybavením, výstup, lanový můstek a někteří kladku, nic jsme nepodcenili a poctivě trénovali – jak se praví cvik dělá mistra 🙂 zpět lanovkou a k večeru relaxace v termálech.

Kaprun

přehrada Kaprun Hochgeirgsstaueen

Další den jsme se vydali směr Kaprun, dojezd auty na parkoviště Kaprun a pak busem cca za 20€ cž je vzhledem k náročnosti trasy dobrá cena směr přehrada Kaprun Hochgeirgsstaueen.
Čekalo nás krásné počasí, nekonečné výhledy a krátká ferratka s alternativou obtížnosi A-E ,
Ochutnali jsme trochu nadmořské výšky a záviděli několika alpinistům jak mizí s cepíny a výzbrojí v dáli…. tak příště vzhůru Großes Wiesbachhorn
Večer po krásně stráveném dni relaxujeme u piva a krom duchaplných keců trocha plánování .

Drachenwand

Výhled z Drachenwandu na jezero Mondensee

A už je tu poslední den, šup do aut a míříme směr Čechy se zastávkou u Mondensee a krásnou ferratou Drachenwand  Vyplatí se dorazit časně, ferrata je dobře dostupná z dálnice a tím pádem hodně navštěvovaná .Pod ferratou bylo parkoviště nebo spíše louka obsypaná auty. Vyrážíme k Drachenwandu, nástup k ferratě lesem jen pár minut, den byl letní až příliš teplý. Počet lezcců se  překvapivě rozptýlil a i když jsme tam nebyli sami nebyla na nástupu tlačenice, jen olezená skála vypovídala o četnosti návštěv. Rozdělili jsme se do družstev po dvou lezcích a už stoupáme, skála se trochu lámala a sem tam zasvištěl nějaký ten kámen, udělalo se nesnesitelné vedro, stoupáme však vzhůru, obtížnost B místy C před vrcholkem krásný lanový most mezi nekonečnou propastí a už je tu vrcholovka, velká žízeň a spousta radosti ze společného setkání, krátký odpočinek a hurá k autu, cesta dolů byla nekonečná, místy špatně schůdná, žebříky, oklouzané nekonečné úseky a konečně jsme žízniví a hladoví dole. Přivítala nás příjemná restaurace se zahrádkou, dobré jídlo pití a příjemná obsluha, unavení si vše užíváme a najednou černé mraky a pořádný liják , měli jsme to akorát………… a pak už jen šup do aut a domů s krásnými zážitky a myšlenkami na další výlet……